Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Adres


ul. Billy Wildera nr 14
(obok Biura Pracy)
34-200 Sucha Beskidzka

zobacz na mapie

 

Fotogaleria

Pokaz slajdów
Slide 1 selected
LOBUS - Pracownia Diagnozy i Terapii Dziecka - Stara siedziba

Kuratorium Oświaty w Krakowie

Kuratorium Oświaty w Krakowie

Powiat Suski

Powiat Suski

ZABURZENIA UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNYCH

Ministerstwo Edukacji Narodowej obniżyło wiek szkolny do 6 lat I tak dziecko do osiągnięcia pełnoletniości będzie pobierać obowiązkową naukę w szkole. W ciągu tych 12 lat każde dziecko napotyka trudności związane z opanowywaniem materiału, ze swoimi emocjami, nie zawsze potrafi opanować swoje zachowanie...

Główne problemy szkolne to trudności w nauce (czytaniu, pisaniu, matematyce). Dziecko, mające nawet dobre możliwości intelektualne, nie jest w stanie opanować przewidzianego dla danego etapu edukacji poziomu umiejętności pisania, czytania lub dokonywania operacji matematycznych. Badania prowadzone w Polsce wskazują, że dysleksja rozwojowa występuje u około 15% populacji, z czego lżejsze przypadki stanowią 10 % , a poważniejsze ok. 4%. Oznacza to, że w każdej klasie można spotkać średnio troje dzieci z tym problemem, co najmniej jedno dziecko ma zaś specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, które wymagają diagnozy i terapii.(ZA Polskie Towarzystwo Dysleksji)

Przykładami zaburzeń umiejętności szkolnych są:

  • Zaburzenia czytania (dysleksja) - Objawy:
    wolne tempo czytania,
    znacznie ograniczone rozumienie odczytanego tekstu,
    trudności w rozpoznawaniu słów,
    mylenie słów podobnych.
  • Zaburzenia rozumowania matematycznego (dyskalkulia) - Objawy:
    trudność w dokonywaniu operacji arytmetycznych na liczbach (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie),
    trudność w opanowaniu tabliczki mnożenia,
    trudność w rozpoznawaniu znaków matematycznych,
    słabe rozumienie operacji matematycznych,
    trudność w odwzorowywaniu cyfr.
  • Zaburzenia pisania (dysortografia, dysgrafia) - Objawy:
    trudność w opanowaniu prawidłowej pisowni ortograficznej i interpunkcji,
    nieumiejętność zastosowania reguł pisowni,
    trudność w formułowaniu zdań i wypowiedzi pisemnych,
    niestaranne, mało czytelne pismo.

Terapia tych problemów powinna obejmować:

  • zajęcia reedukacyjne dziecka,
  • terapię indywidualną dziecka,
  • ścisłą współpracę z rodzicami i nauczycielami dziecka.

Prawo oświatowe daje obecnie dzieciom z dysleksją możliwość częściowego przynajmniej zrównania szans edukacyjnych z pozostałymi uczniami. Opinia o dysleksji wydana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną zobowiązuje nauczycieli do dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia zgodnie z zawartymi w niej wskazaniami (m. in. nieobniżania ocen za błędy ortograficzne czy brzydki charakter pisma). Także w ocenie prac egzaminacyjnych na zakończenie szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych (matura i egzamin zawodowy) stosuje się specjalne kryteria. Maturzysta ze stwierdzoną głęboką dysgrafią może także wystąpić do z wnioskiem o możliwość pisania podczas egzaminu na komputerze lub maszynie. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.edu.pl)

Zapraszamy na diagnozę do naszej Pracowni. Nasze badania i opinie są uznawane przez placówki edukacyjne. Działamy jako Specjalistyczna Niepubliczna Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna, posiadamy wpis w do ewidencji placówek niepublicznych Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej.

Prowadzimy także terapię, realizujemy zalecenia innych poradni. Zapraszany do zapoznania się z naszą ofertą.

LOBUS - Pracownia Diagnozy i Terapii Dziecka dokona diagnozy Twojego dziecka, opracuje program terapii i poprowadzi terapię. Prosimy o zapoznanie się z naszymi usługami.

Rejestracja:
od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 - 18:00
Osobiście

Niepubliczne Przedszkole LOBUS

Gabinet Integracji Sensorycznej

Pierwszy w powiecie suskim
Gabinet Integracji Sensorycznej

Lobus Gabinet Integracji Sensorycznej

Indywidualna Stymulacja Słuchu

Rejestracja

od poniedziałku do piątku
w godzinach: 8:00 - 18:00
 
osobiście lub telefonicznie
608 837 744 lub 660 826 478
 
FORMULARZ ON-LINE