Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Adres


ul. Billy Wildera nr 14
(obok Biura Pracy)
34-200 Sucha Beskidzka

zobacz na mapie

 

Fotogaleria

Pokaz slajdów
Slide 1 selected
LOBUS - Pracownia Diagnozy i Terapii Dziecka - Stara siedziba

Kuratorium Oświaty w Krakowie

Kuratorium Oświaty w Krakowie

Powiat Suski

Powiat Suski

PROBLEMY Z ZACHOWANIEM

Zaburzenia zachowania są najczęstszym powodem, dla którego dzieci przyprowadzane są do psychologa. Specjaliści traktują je zwykle jako wyraz trudności w funkcjonowaniu psychicznym dziecka, które objawiają się w jego zakłócającym zachowaniu i w relacjach z innymi ludźmi.

Wyróżniamy :

  1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD):

    • zaburzenia koncentracji uwagi - trudność w skupieniu uwagi i słuchaniu innych, niedbałość o szczegóły, roztargnienie, ciągłe zapominanie o czymś, niezorganizowanie.
    • impulsywność - podejmowanie działań bez namysłu, często ryzykownych, nieumiejętność czekania na swoją kolej, niecierpliwość, przeszkadzanie innym.
    • nadruchliwość - dziecko przebywa w ciągłym ruchu, często bezcelowym; gdy musi pozostać w miejscu zaczyna się wiercić, bawić rękoma, wyłącza się z aktywności; jest gadatliwe i nie może powstrzymać się od mówienia; często ma trudność w kontynuowaniu rozpoczętego zadania i je rzuca.

     

  2. Zachowania aspołeczne:

    • zachowania agresywne - zastraszanie, terroryzowanie innych, stosowanie przemocy fizycznej, zmuszanie do wykonywania czynności seksualnych.
    • zachowania destrukcyjne - wandalizm, podpalenia, kradzieże.
    • tendencja do kłamania.
    • zaniedbywanie swoich obowiązków.
    • skłonność do łamania zasad i norm społecznych - wagarowanie, ucieczki z domu, wczesna inicjacja seksualna.

     

  3. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze:
    • częste konflikty z dorosłymi,
    • odmowa spełnienia próśb osób dorosłych,
    • częste zmiany nastroju,
    • skłonność do irytacji i złoszczenia się,
    • ciągłe kwestionowanie reguł postępowania określanych przez dorosłych,
    • oskarżanie innych o własne niepowodzenie,
    • niechęć do podejmowania współpracy z dorosłymi i rówieśnikami,
    • szorstkość w obyciu,
    • odrzucanie wszelkich autorytetów.

Terapia jest określana indywidualnie dla każdego dziecka, z uwzględnieniem wieku, stanu zdrowia , głębokości i rodzaju występujących objawów oraz podatności dziecka na określone procedury terapeutyczne.
Proponujemy:

  • Diagnozę problemu,
  • Psychoterapię dziecka,
  • Terapię dziecka w grupie rówieśniczej,
  • Zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców,
  • Terapię rodziny,
  • Leczenie farmakologiczne.

Zapraszamy na diagnozę i terapię do Pracowni LOBUS.

LOBUS - Pracownia Diagnozy i Terapii Dziecka dokona diagnozy Twojego dziecka, opracuje program terapii i poprowadzi terapię. Prosimy o zapoznanie się z naszymi usługami.

Rejestracja:
od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 - 18:00
Osobiście

Niepubliczne Przedszkole LOBUS

Gabinet Integracji Sensorycznej

Pierwszy w powiecie suskim
Gabinet Integracji Sensorycznej

Lobus Gabinet Integracji Sensorycznej

Indywidualna Stymulacja Słuchu

Rejestracja

od poniedziałku do piątku
w godzinach: 8:00 - 18:00
 
osobiście lub telefonicznie
608 837 744 lub 660 826 478
 
FORMULARZ ON-LINE