DLA DZIECI Z PROBLEMAMI SZKOLNYMI PROPONUJEMY:

Proponujemy dyrektorom szkół i przedszkoli ( szczególnie niepublicznych) zajęcia w placówce takie jak:

DZIECI ZE ZDIAGNOZOWANĄ DYSLEKSJĄ LUB Z GRUPY RYZYKA:

Cele zajęć:

  • wczesne usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych
  • rekompensowanie deficytów poprzez wykorzystywanie lepiej rozwiniętych zdolności
  • terapia z wykorzystaniem zabawowych form pracy
  • rozbudzanie zainteresowania czytaniem oraz rozwijanie umiejętności czytania
  • przyzwyczajanie do systematycznych ćwiczeń, m.in. gimnastyki mózgu metodą Dennisona
  • podnoszenie wiary dziecka we własne możliwości, podkreślanie czynionych postępów
  • minimalizowanie skutków dysleksji w starszym wieku szkolnym
    Bardzo ważnym i istotnym efektem zajęć terapii pedagogicznej jest to, że są one efektywne, i powodują zmiany (np. zmiana nastawienia do nauki, pracy, opanowanie niechęci do szkoły). Dobór metod pracy podyktowany jest trudnościami, jakie ma dziecko.

DZIECI Z ZABURZENIAMI EMOCJONALNYMI:

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci ze szkoły podstawowej, które są nadwrażliwe, nieśmiałe, zahamowane, lękliwe, przeżyły urazy traumatyczne, sytuacje kryzysowe .
Cele zajęć:

  • dostarczenie dzieciom sytuacji, w których mogą korygować zaspokajanie swoich potrzeb emocjonalnych, uczyć się nowych form zachowania i zmieniać spostrzeganie świata
  • zmniejszanie napięć i niepokojów związanych z obrazem własnej osoby
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się
  • uczenie pozytywnego patrzenia na siebie i otoczenie, większej otwartości w kontaktach społecznych
  • stała współpraca z rodzicami i szkołą w celu zwiększenia ich umiejętności wychowawczych.

DZIECI Z PROBLEMAMI W ZACHOWANIU - NIEPOSŁUSZEŃSTWO, AGRESJA, NADPOBUDLIWOŚĆ

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku szkolnym (szkoła podstawowa), u których zdiagnozowano lub podejrzewa się ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi).
Cele zajęć:

  • terapeutyczny: stworzenie możliwości odreagowania napięć, uzyskania konkretnych doświadczeń emocjonalnych, korygowanie obrazu samego siebie i samooceny
  • edukacyjny: uczenie dzieci sposobów radzenia sobie z napięciem fizycznym i emocjonalnym, z frustracją
  • rozwojowy: nabycie umiejętności społecznych - radzenie sobie ze stresem, z rozwiązywaniem konfliktów, z porozumiewaniem się
  • współpraca z rodzicami i ze szkołą: pomoc w rozwijaniu umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli
    Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, w grupach 2-3 osobowych lub indywidualnie; trwają godzinę lekcyjną lub zegarową w zależności od możliwości percepcyjnych dziecka.

Prowadzimy również konsultacje z pedagogami w dziecka macierzystym przedszkolu lub szkole, celem skorelowana pracy terapeutycznej.