SZKOLENIE - DZIECKO Z DYSFUNKCJĄ I AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE - ZASADY I TECHNIKI PRACY EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNEJ
autor informacji: redaktor (2019-02-12)
Program szkolenia:
- Jak rozpoznać całościowe zaburzenia rozwoju i inne problemy rozwojowe dziecka; wprowadzenie w problematykę.
- Najczęściej deficytowe obszary w rozwoju dzieci – komunikacja, umiejętności społeczne, deficyty uwagi, motywacja, nadpobudliwość psychoruchowa, zahamowanie, lęk, zaburzenia SI, itp.
- Orzeczenie o kształceniu specjalnym, a indywidualny program terapeutyczny – (etapy konstruowania programu terapeutycznego, wyznaczanie celów terapeutycznych).
- Przystosowanie otoczenia - strukturalizacja – cele strukturalizacji, organizacja miejsca pracy, tworzenie przyjaznego środowiska w klasie/grupie, praca w oparciu o plany aktywności.
- Podstawowe zasady pracy oraz dobór pomocy dydaktycznych, tworzenie kart pracy.
- Prezentacja pomocy dydaktycznych wykorzystywanych w terapii indywidualnej.
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami - interpretacja i klasyfikacja zachowań niepożądanych u dzieci, radzenie sobie z agresją oraz autoagresją, autostymulacja, zachowania o charakterze seksualnym, inne zachowania niepożądane – jak pracować.
- Zapoznanie z literaturą dotyczącą problematyki – gdzie szukać pomysłów do pisania programów i ćwiczeń z dzieckiem.
- Rola rodziców we współpracy z placówką edukacyjną i w procesie terapeutycznym.
- Indywidualne konsultacje z prowadzącymi.
https://www.facebook.com/events/320750478548072/